Telefon: 2345 0360

Weekend: 2681 4592

Pennehave 7, 2960 Rungsted Kyst

Ugebladet 20.12.2011​

Lokale Idrætsprofiler Bag Nyt Sundhedscenter:

​Jan Børger, Idrætslæge og Ole Wessung, Kiropraktor, åbner 360gr.SUNDHED i Pennehave 7.

Pennehave er endnu en gang kommet først. Mens alle venter på at Hørsholm Kommune åbner nyt sundhedscenter i forbindelse med ældrebebyggelsen Louiselund, har to private sundhedsaktører åbnet deres eget sundhedscenter i det tidligere ejendomsmægler-domicil, Pennehave 7.

De to er Jan Børger, Speciallæge i almen medicin og Diplomlæge i idrætsmedicin, Ole Wessung Kiropraktor og sundhedscoach med meget mere.

Navnet er : "360gr.SUNDHED"

​”Det navn har vi valgt, fordi vi og vores netværk tilsammen dækker hele sundhedsspektret, og fordi vi arbejder med hele mennesket – ikke med sygdomsbilleder,” fortæller de to, der har vidt forskellige baggrunde, men en fælles referenceramme inden for arbejdet med idræt, træning og idrætsskader.​

Navnet 360 grader sundhed antyder også, at der er flere end lægen, der skal træffe valg her i huset:

”Vi har den grundopfattelse at sundhed er den enkeltes ansvar og valg – ikke lægens,” siger Ole Wessung:

”Vi vil meget gerne sætte al vor ekspertise ind på at oplyse den enkelte om hvordan kroppen er designet, hvad den kan holde til og hvad den ikke kan holde til.

Men du vælger selv, hvor meget eller hvor lidt du vil gøre for, at kroppen holder længe.”

”Vi starter ethvert forløb med en sund dialog, der går ud på at indkredse, hvordan den enkelte selv opfatter sin kondition og hvor den enkelte selv ønsker at være med sit velbefindende,” fortæller Jan Børger.”Denne afklaring giver som regel nogle konkrete mål at arbejde henimod, og her går vi så ind og støtter med al vores viden og erfaring, hvad enten det nu er fysisk træning, kostomlægning eller noget helt tredje, som skal til.”Ud over de to nævnte bestyres 360 grader sundhed af Anett Berg .

Med venlig hilsen,

Carsten Legaard