Telefon: 2345 0360

Pennehave 7, 2960 Rungsted Kyst

​Ugebladet 30.9.2012

360 GRADER SUNDHED I NYT SAMARBEJDE MED FORM & FIGUR

Rungsted-sundhedsklinikken 360 grader Sundhed har indledt et tæt samarbejde med fitnesscentret Form & Figur i Hørsholm

For at få flere godt i gang med træningen og sikre, at de fortsætter fremadrettet, har sundhedsklinikken 360 grader Sundhed i Rungsted indledt et tæt samarbejde med Form & Figur i Hørsholm."Rigtig mange kender det alt for godt. Man har besluttet sig for at "nu skal man se at komme i form", eller "nu skal man se at få tabt de fem ekstra kilo". Men alt for ofte bliver glæden kort, får så får man ondt i ryggen, knæet, skulderen eller ubehag som brystspændinger og hjertebanken. Og så stopper man igen", siger kiropraktor Ole Wessung, der næsten dagligt støder på og behandler konsekvenserne af forkert træning i sundhedsklinikken 360 grader Sundhed i Rungsted

Landsholds-behandlere

​Mange af 360 grader Sundheds læger, kiropraktorer, fysioterapeuter, massører og sygeplejersker har stor erfaring med sport og træning.Ole Wessung er f.eks. tidligere kiropraktor for fodboldlandsholde.Og FCK's fysioterapeut, Jørn Tychsen, er netop blevet tilknyttet 360 grader Sundhed.Derfor tænkte Ole Wessung, at 360 grader Nord kunne hjælpe Form & Figur på et område, hvor de ikke selv var eksperter. Den var fitnesscentret helt med på."Vi ved meget om træning. Men når vi skal længere ind i kroppen, er der meget, vi ikke ved. Derfor er det fantastisk for os at have 360 grader Sundhed i baghånden og have et sted, som vi kan henvise vores kunder til", siger Mette Tjæder, medindehaver af Form & Figur i Hørsholm.​

​360 Grader Sundhed i Rungsted har indledt et samarbejde med Form & Figur i Hørsholm. Foto: Steen Tue Bjerborg

Medlems-fordele

​Samarbejdet imellem 360 grader Sundhed og Form & Figur, der går under navnet "Godt i gang er halvt fuldendt" indeholder en lang række fordel for Form & Figur's medlemmer.

De kan blandt andet få et gennemgribende sundhedscheck og vejledning til kost- og træningsplanlægning i samarbejde med 360 grader Sundhed.

Og i forbindelse med fysiologiske skavanker og skader vil Form & Figur henvise dem direkte til sundhedsklinikken, hvor de så tilgengæld kan få en lang række rabatter og tilbud.

"Det her er en fordel for begge parter. Fitnesscentret får professionel assistance på et område, som de ikke er så meget inde i, og vi får fat i folk, før skaderne kommer og udvikler sig for meget", siger Ole Wessung, der sammenligner træningen med det at køre bil.

"Her er der da heller ikke nogen, der bare ville sætte sig ind og køre en lang og krævende tur, uden først at have fået kontrolleret og gjort bilen klar til turen".

Video​

​Firmainformation